tEnAngKaN dIri

Friday, May 15, 2015



"Guru adalah ikutan dalam kebaikan bagi pelajar-pelajarnya, uswah hasanah (contoh teladan) bagi murid-muridnya dan yang sentiasa mencintai dan menjaga mereka." (Dr Aidh Abdullah al-Qarni)

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT PAGI

16 MEI.. Ya, setiap tahun pasti ku mengingati sesuatu pada tarikh ini. Hari guru.. :) 
Selamat hari guru buat yang bergelar pendidik.. Terima kasih atas ilmu yang telah dicurahkan selama ini. Alhamdulillah, sekarang aku sudah bekerja tetap sebagai Penolong Pegawai Perubatan di salah sebuah klinik di kawasan Sipitang.

1) TADIKA SRK ST JOHN BEAUFORT (1998)
2)SRK ST JOHN BEAUFORT (1999)
3)SK BUKIT PADANG (2000-2002)
4)SK PENGALAT KECIL (2002 -2004)
5)SUIS PENGALAT KECIL (2002-2004)
6)SMKA TUN DATU MUSTAPHA,PAPAR (2005-2009)
7)KEM PLKN TEMASYA RIMB TEMPLER (KUMP 1 SIRI 7 2010)
8)KOLEJ SAINS KESIHATAN BERSEKUTU KOTA KINABALU (JULAI 2010-JUN 2013)

Aku memohon maaf buat semua pendidik yang pernah mendidik aku. Aku tahu aku bukan pelajar @ pelatih yang baik. Banyak kesalahan yg aku buat. Aku masih ingat, masa aku masuk dlm KSKBKK, ada dua @ tiga guru di SMKATDM yang tidak bersetuju aku masuk sana dan menginginkan aku terima Tawaran Masuk UIAM, tetapi atas beberapa masalah yang tidak dapat dielakkan, aku terpaksa masuk KSKBKK. Gara2 keputusan yg aku buat tu, dua tiga guru tu berpaling muka terhadap aku.. Memang aku sedih, tapi memang itulah keputusan yg aku buat. Alhamdulillah, selepas beberapa bulan, aku pergi sana lagi, dan guru2 tersebut menegur dan melayan aku dengan begitu baik.. Sebelum2 ni, dorang masih tak faham mngenai study Tajaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.. Dorang sgka aku terus kerja.. Tetapi ada juga la yg masih em.. Faham2 saja la.. Mybe masih kecewa dgn aku.. Tapi, aku bersyukur sgt2.. Aku tetap percaya, semua yg berlaku pasti ada hikmahnya. Now, aku seorang yg bkerjaya tetap.. Semua ini atas usaha aku, dgn keberkatan Allah, dan juga bantuan Ibu bapa, keluarga, guru2, lecturer, rakan2 dan juga insan2 tersayang.. 

No comments:

Post a Comment